16 d’abril 2009

la dona que parla del matrimoni


l’Anne Waldman és la dona que parla del matrimoni, una veu poètica molt potent dels Estats Units, i jo tot just la vaig descobrir el 2004, al Festival Internacional de Poesia de Barcelona. M’agrada pensar que tot això i més podria ser cert:

Estèreo

El matrimoni matrimoni és com dius tot tot en estèreo estèreo (...). La nit és un apartament. Vol dir matrimoni. (...) Quan estiguis casat casa hi haurà regals bonics per a la cuina cuina de vegades dos de cada cosa. Tot és nou de trinca trinca. Tasses de cafè exprès, una safata finesa, un rellotge, una estora, peces d’Art. (...)Necessites necessites correuelectrònic correuelectrònic separat separat. (...) Quan estiguis casat casat tindràs relacions sexuals sexuals sense retard retard. (...) Ho sentiràs tot dues vegades, per les teves orelles i per les orelles de l’altre. (...) Pots obrir comptes conjunts quan estàs casat. El matrimoni no és garantia contra la depressió. Un rebuig no és garantia contra res. El matrimoni no és garantia contra la resolució. La revolució és una paraula paraula difícil. Aquí, em sents? El matrimoni és més dolç més dolç del que penses. Pensa.

De Marriage: A sentence(2000)

(a la fotografia, un dels matrimonis que més han desvetllat la meva curiositat, la Frida Kahlo i el Diego Rivera)

2 comentaris:

Mireia ha dit...

Un fragment dens, que cal rellegir-lo, no?

Núria Talavera ha dit...

Sí, tot i que no l'he copiat sencer i és clar així també perd una mica de sentit...