25 de desembre 2011

jo confesso

fantàstica novel·la la de Cabré i, tot i que encara sóc a la pàgina 441, no me'n puc estar de copiar un dels fragments -n'hi ha molts i molts altres- que m'ha frapat; parla de la mort, la solitud, l'allunyament, la fredor, la falta de comunicació i, per descomptat, de l'amor:

"La teva mare és morta. Stop. I jo no vaig plorar. Em vaig imaginar la vida sense la mare i vaig veure que seria ben igual que fins llavors (...) I la meva pregària amb lletanies va ser mare, t'has mort sense dir-me per què tu i el pare estàveu tan allunyats de mi; t'has mort sense dir-me per què estàveu tan allunyats entre vosaltres; t'has mort sense dir-me per què no has volgut mai tirar endavant cap investigació seriosa sobre la mort del pare; t'has mort sense dir-me, oh mare, per què mai no em vas acabar d'estimar. I vaig pensar aquesta pregària perquè encara no havia llegit el seu testament."

7 comentaris:

M. Roser ha dit...

Núria m'he comprat el Jo confesso, però encara no l'he començat a llegir
i és que encara en tinc uns quants que fan cua...però m'has fet venir ganes de colar-lo...
Petons nadalencs,
M. Roser

Mercè ha dit...

No és una novel·la, és un gran monument a la literatura.
Encara et queden moltes pàgines per gaudir, jo la vaig acabar fa unes setmanes. Ahir mateix vaig acabar de llegir Senyoria, també del Cabré.

Una abraçada.

Carlos ha dit...

Un llibre que és capaç de fer-te riure i quasi plorar com aquest és impressionat. Sense paraules!

Anònim ha dit...

Genial Cabré
em penso que m'he llegit tota la seva obra, o quasi, menys aquesta Jo confesso

Si éstà en la línia de Les veus del Pamano, valdrà la pena

Bon Nadal

Jordi Policarp - Els llibres del celler ha dit...

A mi em va agradar molt i molt.
Sens dubte serà una novel·la que deixarà petja en aquesta època nostra.
Jo, us la recomanaria al 100% hehehe.

Jordi

Núria Talavera ha dit...

Mª Roser, ja has vist els comentaris sobre l'obra... sense paraules... estic a la pàgina 650 i ja en fa unes quantes que em sap greu que s'acabi ja... en té 1000... com diu el Jordi, recomanable 1000% ... ep! vull dir 100% :)

Ahir a la nit mentre llegia li comentava al Rafa que es nota que l'autor té una edat, i ja em sabreu dir el perquè :)


abraçada

Jordi ha dit...

A mi m'ha encantat. També em sabia greu que s'acabés. Tot hi té cabuda d'una manera brillant.
Discrepo de les crítiques que diuen que és una obra massa pretenciosa. S'hi endevina una mica d'enveja...
El fet que hagi estat un èxit de vendes no li ha de treure mèrit literari. Que no és "L'ombra del vent", per favor!!